söndag, mars 20, 2011

Gospel!

I går tog jag tåget till Skövde där vi hade en intensiv, lång och rolig dag tillsammans med Skövde Gospel. De var ett härligt gäng att sjunga tillsammans med och vår inhyrda körledare är så bra, hennes glädje smittar av sig och helt plötsligt hade vi lärt oss tre nya låtar!

Konserten hade vi i Sankta Helena kyrka som ligger så vackert i en park mitt i stan.

  

Så mycket snö har vi inte här nere i Götet!

Underbart väder hade vi också!
Vi tog en fikapaus på kyrktrappan och lapade lite sol innan konserten. Notera min nya fina ljusblå termos!


Alltså, jag kan inte sluta tjata om hur härligt det är att sjunga i en gospelkör! Det är en sån glädje och energi. Publiken fick vara med och sjunga lite också, ståendes i bänkraderna. Det är så härligt att se glädjen i publiken. Vi lyckades till och med att få ett stelt äldre par att gunga lite på höfterna och le en smula. Men härligast var nog mannen (45-50 år kanske) på en av de främre bänkraderna som började gråta när vi sjöng vår pampiga avslutningssång.
Vår dynamiska körledare sa just det innan konserten att varje sång troligtvis berör någon lite extra, att varje sång är lika viktig för annars skulle vi ju inte sjunga den.
Jag såg allt att kyrkovaktmästaren stod och dansade och sjöng med!

Efter konserten var vi minst sagt helt SLUT!
Vi hade ont i fötterna och var allmänt orkeslösa. Vi hade en stund kvar innan tåget skulle åka så vi hittade ett mysigt ställe där vi åt en bit mat och tog en kall öl.

Det var skönt att få sova i min egen säng i natt (några från kören stannade kvar i Skövde där de bodde på vandrarhem) och det var ljuvligt att få lite sovmorgon idag!

Men snart är det dags att värma upp stämbanden igen och genomföra en minst lika härlig konsert här på hemmaplan tillsammans med Skövde Gospel som kommer hit idag.




3 kommentarer:

Hanna/Morran sa...

Ja, man blir verkligen jätteglad över att sjunga!

http://morranovarlden.blogspot.com/ sa...

AV att sjunga...

britta sa...

det låter och ser härligt ut. jag gissar att du har köpt termosen på clas olsson vi köpe 2 st förra v en vit o en svart . ölen såg inte så dum ut heller. sågen var defentivt jätte vaker att lysna till.