lördag, mars 26, 2011

Jacob, Zlatan och Roland

Vi kom nyss hem från min bror och hans familj där det var kalas för barnen. Vi fick mycket god Flygande Jacob och goda tårtor, så vi är mätta och belåtna.

Jag gick ut i det fina vädret och träffade två stiliga herrar. Den första var Zlatan.



Han är egentligen min son och min mammas katt. Men när Zlatan kom hade jag och sonen redan två katter så han fick bo hos mormor. På andra våningen alltså, så sonen hälsade på Zlatan varje dag. De hade gemensam vårdnad.
Förra året när pappa gick bort fick Zlatan flytta till min bror så vi får passa på och kela när vi är där. Zlatan älskar att kela!

Den andra stiliga herren var Roland.



Han bor i hönshset tillsammans med tolv snygga hönor som ger så mycket ägg så jag och sonen fick med oss ett tolvpack hem.

Nu ska jag och sonen titta på film men jag gissar att vi får göra en paus sen när det blir dags för Earth Hour. Varför sitter jag här då? Okej, nu går jag till soffan. Glöm inte att ladda med stearinljus!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Zlatan var ju en stilig gubbe. Ja, Roland också för den delen.
Roland har det tufft, ensam tupp i hönsgården. Eller så har han det jättebra ;)

camillos sa...

Haha, han trivs säkert! =))

Nim sa...

Hahhaaa Flygande Jakob, säger då det, funkar i alla väder!