tisdag, september 06, 2011

Fuskbyggare

Fasen att man inte har lite mer pondus! Att man inte har lite mer djävlar-anamma! När man inser att man har blivit grundlurad av en #&¤?"/% "hantverkare" så känner man sig så liten på jorden. Vad fasen kan lilla jag göra? Jag har lust att dra idioten i örat och slita hit honom så han gör det han ska (och redan har fått betalt för) men det skulle ju inte funka. Inte känner jag nån kriminell farlig människa som jag kan bussa på honom.
Inte har jag några pengar så det är väl ingen idé att stämma den djäveln heller.
Jag har lust att hänga ut en bild av honom på gator och torg så att fok som passerar kan kasta pil på hans bild. Eller kasta ruttna ägg. Fast egentligen skulle jag vilja göra det på riktigt och inte på nån bild. Men jag är inte heller kriminell så jag får väl bara sitta här och inse faktum. Jag har blivit blåst. Fasen vilken jobbig känsla det är. Känslan av att har blivit bedragen och grundlurad. Nu är jag trött på oärliga, kriminella personer!

Ronja Rövardotter sa "hit med lite farligheter" när hon skulle ge sig ut i skogen. Jag säger "hit med lite ärligheter"!!!!

Så, nu har jag morrat klart!

Annars är det bra. Själv då?

4 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Du behöver inte ha några pengar för att stämma någon i Sverige. Bara så du vet. Har du ett case så buss på bara!

Eva Juhl sa...

Tyvärr så behöver du pengar.. Du behöver någon som biträder dig i den juridiska djungeln, det kostar... Du kan förlora även om du har rätt i sak pga ngn juridisk teknikalitet, det kostar...
Jag blir alltid lika förvånad över människor som inte har någon yrkesstolthet. Att göra ett bra arbete är mer värt än pengarna tycker jag. Jag förvånas också över hantverkare som inte tänker på sitt rykte, de är väl beroende av att få uppdrag eller...

camillos sa...

Det är bara så svårt att veta hur man ska kunna sätta dit den djäveln. Han har inte slutfört det arbete han redan har fått betalt för och man känner sig så maktlös...
Och jaaaaa, vi har fattat nu hur dumt det var att betala innan allt var helt klart...så vi får skylla oss själva.

Eva; du har ju träffat idioten. Det var han som fick följa med dig, B, och S till Greenday-konserten. Grr!

Ellabellas vardag sa...

Vad heter bolaget eller företaget så man vet vem man INTE ska anlita?! F-n vilket pucko,...