måndag, september 05, 2011

667

Nä det här går inte an! Jag fick syn på att mitt senaste blogginlägg var mitt 666:e i ordningen. The number of...ja, du vet vad. Så jag kände att det var läge att ändra den siffran lite. Detta är alltså inlägg nummer 667.

Jag är lite av en sifferfreak av nån konstig anledning. Inget matematiskt geni på något sätt men jag har lätt för siffror. Det är ju inte samma sak som just matematik.
Jag har lätt att komma ihåg telefonnummer, födelsedagar och koder och sånt. Något jag är urusel på däremot, det är att minnas filmer jag sett. Jag kan höra en titel, en skådis eller en handling men det spelar ingen roll. Jag måste nästan se en bit av filmen innan jag fattar att jag har sett den. Alltså, detta gäller inte alla filmer jag ser. Men en hel del. Mina favoritfilmer minns jag.

Det hade varit bättre för mig om en film hade haft en siffra som titel, då hade jag säkert kommit ihåg den. Eller en bokstav i kombibation med en siffra. Till exempel "Änglagård - tredje gången gillt" som jag såg i går. Den skulle kunna heta Ä3. Lätt som en plätt. Eller "Titanic" skulle kunna heta T1912. Fast...just dessa filmer minns jag ändå. Men du fattar vad jag menar?

Jaja, hursomhelst. Detta blev mitt 667:e inlägg och nu säger jag godnatt!

4 kommentarer:

vally sa...

Vi tackar för det trevliga inlägget med nummer 667.

Ellabellas vardag sa...

Godnatt, godnatt! Fast jag säger godmorgon nu! :)

Isabella Bromar sa...

Så sjukt att man märker de tydliga släktdragen på små konstiga sätt!! Mitt sifferminne är super om man får ta det till den nivån ;) men filmer!!! Linus blir vansinning! Den har vi sett ju, "har viiii???" ja har världens sämsta minne när det kommer till film. Skönt att vi är 2! Kanske kan bilda en klubb bara vi? :)

camillos sa...

Tack Vally!
Godmorgon Ellabella!
Isabella; vad skönt att jag inte är ensam om mitt dåliga filmminne! =)