söndag, augusti 29, 2010

Vaggan

Jaha, så var ännu en helg slut. Det går alldeles för fort! Men jag ska inte klaga, jag har inte haft nåt direkt bokat i helgen. Men det går fort ändå...

Jag har inte ens haft rejäla sovmorgnar, jag har vaknat nio på lördag och söndag. Det är inte särskilt sent enligt mig.

I går kom min bror och lagde min bil. Jippie!!! Så nu behöver jag inte skämmas när jag kör genom samhället.

Idag höll jag och min svåger på i tre timmar med att lasta släpet med bråte som vi körde till tippen. Tre vändor hann vi med innan tippen stängde. Det tar mycket tid att lasta på, köra dit och slänga allt. Tre fulla släp gjorde susen men det är fortfarande mycket kvar.
Det har liksom samlat på sig då det är saker från både mig, min bror, min syster och min pappa...

Vi slängde bland annat sonens vagga men det var inte läge att vara nostalgisk. Mina föräldrar köpte den strax innan sonen skulle födas och då det var en gammal vagga så ordnade mamma så att min brors dotters namn målades dit tillsammans med hennes födelsedatum. Ägarinnan till butiken där vaggan köptes målade så snyggt! När så sonen var född skulle mamma (som var jätteduktig på att måla och skriva snyggt) måla dit sonens namn och födelsedatum men det blev inte så snyggt med två helt olika stilar på texten. Brorsans dotter hade ju inte ens legat i den. När min syster fick sin förstfödda tog vi dit vaggan men hennes son vägrade ligga i vaggan. Eller hur det nu var... Hon plockade inte ens fram vaggan när hennes dotter föddes...

Så just därför kändes det helt okej att slänga vaggan (fast jag egentligen är lite av en ekorre).


I helgen har jag fastnat framför datorn och läst om de trettiotre stackars gruvarbetarna i Chile som har varit instängda 700 meter ner i den rasade gruvan i över tre veckor. De har publicerat film där nerifrån och trots att de kanske inte kan bli räddade före jul så verkar de hoppfulla. Några uppges visserligen vara djupt deprimerade men vem hade inte blivit det? Framförallt hade jag nog blivit klaustrofobisk.

Detta klipp kan nog innehålla reklam för jag har hämtat det från tv4...

Inga kommentarer: