söndag, augusti 01, 2010

Det ska va' husvagn...




Idag åkte jag och sonen till Tjörn för att hälsa på sonens farfar och hans fru på deras fina lantställe.


Det var långa köer ända från Liseberg och genom Tingstadstunneln, givetvis hamnade vi bakom en av alla husvagnar som fyllde filerna.





Inte för att det är nåt fel på husvagnar men de skymmer sikten. När det blir såna köer och jag ändå inte har nån tid att passa så är det ingen idé att stressa upp sig, man kommer inte fortare fram för det. Det är bara att gilla läget. Tur att jag tankade innan jag åkte från vårt samhälle...



Idag var jag väldigt glad för att jag kör automat!!! Det gör köandet ännu lättare.


Det var som alltid några som körde i fel fil, snabbare men fel, bara för att knô sig in i ledet strax innan tunneln. Grrr...










Här kom vi äntligen fram till Tjörnbron.





Det ser väldigt molnigt ut på bilden med vi klarade oss från regn där vi satt på altanen och hade en trevlig fikastund. När det var dags att åka hem kom regnet. Tur va?


Nu är det bara en söndag kvar innan det är slut på semestern.........



En söndag då jag måste jobba bort lite av mitt tvättberg och kanske dra runt dammsugaren lite också.
Fast först ska jag njuta av min sista sovmorgon på länge!







Inga kommentarer: