torsdag, augusti 26, 2010

My name is Victory!

Jag är så PIGG!!!

Varför?

Jag har ju varit på kören!!! Det var så kul att återse alla goa sjungande människor som jag trivs så gott med och det var såå roligt att få sjunga igen! Det har varit ett alldeles föör långt uppehåll för min del, fast en nödvändigt paus med tanke på hur mitt senaste år har varit...

Vi sjöng en del låtar som jag kan och det är så härligt när man bara kan hänga med och ta i!!! Vi fick också börja lära oss några nya låtar som var så sköna att sjunga!

Höstens program är spikat och vi ska sjunga både i kyrkorna här i bygden, på flygplatsen och på kommunens kulturhus. Men det roligaste kommer helt klart att bli årets julkonsert som blir tredje advent för då ska vi sjunga med Göran Engman igen! (Han som var med i Skärgårdsdoktorn - Sören hette hans karaktär och han var bror till sjuksyster Berit)



Vi har haft nöjet att sjunga med Göran Engman på två konserter förut och då sjöng vi Elvis-låtar. Han sjunger Elvis såå ruskigt bra! Framför allt så är det så roligt att sjunga med honom för att han bjuder på sig själv och han gillar vår kör. Nä, det är inget skryt för hans manager har hört av sig och de vill ha med oss ännu fler gånger. Fast så kanske han säger till alla körer han sjunger med. Men ändå. Kul, va?

En av de nya sångerna som vi sjöng i kväll heter "My name is Victory" och den låter så här:


Åh, alla borde sjunga i kör. Gärna i gospelkör! Man blir så pigg och glad!
Fast nu måste jag nog försöka sova lite så jag orkar upp i morgon bitti. Godnatt!


2 kommentarer:

Anonym sa...

(letar efter ett inlägg du hade där ni sjöng i kören, vill visa min dotter som älskar gospel och dessutom att sjunga) ... Ellinor

camillos sa...

Hmm, det har jag nog inte lagt upp här men kanske du menar nåt på FB?