fredag, augusti 20, 2010

Postkodlotteriet


Jag har funderat på den där lotten i svenska postkodlotteriet som jag betalar 150 kronor för varje månad. Jag har varit med länge men bara vunnit en enda gång - 150 kronor...


Det känns som onödiga pengar som jag skänker, förvisso går överskottet till välgörenhet. Men ibland, som när bilen går sönder och katten måste avlivas och man fortfarande betalar av den där förbannade oljan så känns det som onödiga pengar för mig.


Grejen är den att jag inte vågar gå ur. Tänk om grannarna vinner och jag står där och ser på när de rullar fram en ny Volvo till nån granne och alla öppnar sina kuvert med sina höga penningpriser!!!


Vilken smart strategi av svenska postkodlotteriet. Deras reklamfilmer etsar sig fast i min hjärna - tänk om grannarna vinner och inte DU!


Nä, jag fortsätter väl betala ett tag till. Vem vet, det kanske knackar på min dörr snart också?

Inga kommentarer: