måndag, augusti 09, 2010

Quinoa

Idag hade vi kompetensutvecklingsdag på jobbet. Det var en lång men ganska trevlig dag.

Om man bortser från föreläsningen som vi var på. För på scenen stod vår verksamhetschef och en snubbe som var med när de bjöd in alla barnskötare på möte i våras. Det var för övrigt det sämsta mötet jag nånsin varit på... Jag tänkte skicka ett mail till vår VC efter det mötet men det blev aldrig av.
Idag när jag fick syn på dessa två personer som helst av allt vill utrota hela min yrkerskår så väcktes dessa känslor till liv igen. Det gjorde att jag hade väldigt svårt att lyssna och ta till mig någonting idag. Det gjorde ju inte saken bättre av att VC satte sig precis bakom mig och småfnissade hela tiden när snubben på scenen försökte vara rolig. Usch!


Idag skulle jag äta quinoa för första gången nånsin. Som vanligt hade jag för bråttom när jag skulle öppna paketet så jag slet upp paketet på ovansidan när jag upptäckte att det fanns en käck liten pip på sidan. Så jag fick tejpa ovansidan...
Det blev i alla fall quinoa med dragon- och dijonkorvgryta, broccoli och grönsallad. Gott! Fast quinoa...det var väl typ ok.

Inga kommentarer: