söndag, mars 01, 2009

Melodifestivalen

I går var det dags för melodifestival och då kom min syster och båda hennes barn hem till mig. Fast först fick min syster åka med lilltösen som hade öroninflammation till Axessakuten .
Så när de kom hem från doktorn hade jag fixat middagen, hamburgare till barnen och fylld lövbiff till oss vuxna.

Lövbiffarna var fyllda med mozarella och ruccola, mums!



Själva melodifestivalen var en besvikelse såklart! Men hallå, en operadiva ska väl inte gå till final före Sarah Dawn Finer som sjunger så fint och hade en sån fin låt!
Förr fanns ju i och för sig inget dansband eller rapgrupp eller hårdrocksband med heller...
Det VAR bättre förr, tycker jag!



Sen gjorde sonen och hans kompis negerbollar. Ja, jag kallar dem fortfarande för negerbollar och jag menar inget illa med det!
Jag var faktiskt på ett café en gång och på deras skylt stod det:
Kalla dem vad du vill, 10 kr.
Ganska fyndigt, va?



Förra lördagen hjälpte min söta systerdotter mig med att plantera frön. Det är gräslök, basilika och persilja. Redan nu har de börjat gro:

Jag längtar till sommaren så att jag kan odla ny ruccola. Det gjorde jag förra sommaren och det växte så att det knakade! Jag kan verkligen rekommendera er att plantera ruccola om ni har möjlighet. Det var superenkelt! Och gott!



1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har oxå ätit negerbollar idag!
Fast hade tänkt att numera kalla dom för Ungerska bollar. Tror du nån tar illa vid sig?
Nim