måndag, mars 02, 2009

Många bilder blir det...

Jaha, så var den nya arbetsveckan i gång. Först ett vanligt arbetspass och sen personalmöte på det, så nu e jag trött...
I morgon har vi kompetensutvecklingsdag, herregud vilket långt ord!
Jag längtar i alla fall inte...

Förut när jag satt vid datorn och kollade in lite nyheter så startade den om sig själv. Hjälp! När den vaknat till liv igen så meddelade den mig att den startat om på grund av ett allvarligt fel. Shit också.

Fast nu verkar den må bra. Det påminde mig att det var dags att säkerhetskopiera lite bilder. Eller, rättare sagt, många bilder.
Jag köpte en extern hårddisk i somras och tanken med den är ju att lagra allt från datorn som man inte vill mista om nu datorn pajar. Min dator är inte purung heller, så den kan paja när som helst om jag har otur...

Så nu har jag lagt in alla bilder som jag tagit sedan i september 2008, och det är en hel del! Närmare bestämt 925 stycken! Här är en bild från sonens födelsedag i november, när han dekorerar tårtan:



Jag fotograferar en hel del som ni kanske förstår. Jag är ganska noggrann med att sortera mina bilder. Annars är jag en väldigt slarvig person...

Nu kom jag på att det är nog dags att beställa lite bilder från min hovleverantör, FujiFilm. Jag framkallar nämligen bilderna också, för trots att jag gillar den digitala världen så vill jag fortfarande ha fotoalbum att bläddra i.

Fast jag har redan ca 500 bilder i kuvert som ska sättas in i album, jag får nog börja med det först.

Hej svejs!

1 kommentar:

Jo sa...

Det är bra att backuppa. Det ska jag oxå göra. Bra att du påminde mig... Och den tårtan ser riktigt god ut.