onsdag, mars 11, 2009

Äntligen!

Äntligen!!! Jag har köpt bil. Jag var faktiskt inte med och köpte den, utan jag skickade min kära bror och min kära far med ett kuvert fullt av femhundralappar för att köpa den.

Jag fick huvudvärk när jag fick se den och det beror inte på att den inte var bra. Jag tror bara att det var en massa spänningar som släppte. Jag hade liksom gett upp hoppet om att ha en bil. Ja, det är ju egentligen en lång historia med skruttiga bilar, lurendrejare och biltjuvar inblandade. Och den historien tar jag inte nu...

Jag måste köpa rattlås snarast!

Men nu står den här utanför huset och den är min!
Det är samma modell som den förra, som blev stulen efter tretton dagar i min ägo. Fast den "nya" har några skavanker som till exempel att tanklocket saknas och en backspegel är trasig. Men det går ju lätt att skaffa fram.


Den är skitig också. Lilla pappsen spolade av den förut, men det krävs nog lite bilschampo och en bra svamp innan den blir riktigt ren.

Men visst är den fin ändå?

Vill ni veta något annat som är fint?





Johnny Depp....
Idag var jag på besök i högstadieskolan vid jobbet och där var han. På en dörr. På en bild som var enorm, alltså JÄTTESTOR!

Bilden skulle passa precis på min nymålade vita vägg där jag förut hade väggmålningen "myggan" som jag tidigare berättat om i bloggen.

Jo, det skulle bli så bra!


Så här såg min förra bil ut...

1 kommentar:

Anonym sa...

Bilen ser bra ut! Kommer bli finfint...

Tänkte på det där med Deppbilden som fondvägg, du har inte tänkt på Spindelmannen. Han verkar poppis nu.

Nim