fredag, mars 27, 2009

Dans

Idag är det fredag och jag har jobbat ett långt pass och det brukar betyda att jag blir så trött och slocknar i soffan. Ändå har jag hunnit med en hel del. Jag handlade efter jobbet fast det är det värsta jag vet att handla en fredag eftermiddag eftersom att hela byn verka behöva handla just då.
Idag blev det ingen taco's. Häpp!
Det blev i stället goda grekiska färsbiffar med klyftpotatis, zatziki, en god tomatsallad, oliver och en supergod fetaost. Tack för den Nim, den var görgo'!

Sonen har spelkväll här hemma med en kompis så jag har hela kvällen för mig själv. Jag har hunnit titta en stund på "Så ska det låta", sen fastnade jag lite framför datorn, sen pratade jag en stund med min syster som berättade att hennes lilla treåriga tös hade stoppat upp godis i båda näsborrarna...

Så har jag faktiskt tittat lite på "Let's dance", idag är det ju final så det kan vara kul att se hur det går.
Jag har ju aldrig tyckt om att titta på dans, jag har aldrig förstått mig på den konsten. Jag som älskar melodifestivalen brukar alltid gå från tv:n när det blir pausnummer med dans, för det är såå trååkigt!

Men när Laila och Tobias dansade sitt shownummer fick jag tårar i ögonen för det var så vackert! Dels musiken, dels kläderna, tja hela nummret var ju helt enkelt vackert!
Så där satt jag ensam i min soffa med våta ögonvrår och väntade på nästa shownummer som dansades av Magnus och Annika. Då satt jag bara och log. De dansade lika bra men hade ett helt annat nummer, med mer humor i.



Nu är jag inte ens trött som jag annars brukar vara så här dags på fredagskvällar...

I morgon hoppas jag på sovmorgon! Sen ska jag precis som vanligt försöka ta tag i tvätten och dammsugaren, men jag lovar inget!

Godnatt!

Inga kommentarer: