lördag, mars 21, 2009

Det vipplar !

Idag åkte vi till Allum för att inhandla nya skor till sonen och för att lämna in min kassa mobiltelefon. Så fort vi kom in märktes det att något var på gång, det var helt enkelt knökfullt! På scenen satt dessa killar och signerade skivor:



EMD, Martin från BWO och nån snubbe från Starpilots!
Man fick knö sig förbi scenen och jag har nästan alltid med mig min kamera så jag passade på att knäppa några bilder. Samtidigt stod det både vakter och poliser som uppmanade folk att inte stanna upp mitt i gången. Kände mig som en fjortis...

Vi fick i alla fall efter många turer och sura miner köpt två par skor till sonen.

Men jag glömde helt bort att jag skulle ha köpt en present till sonens nya lilla kusin, när ska jag hinna det då?...

Jag parkerade sonen och min pappa på en bänk när jag skulle gå in i min klädaffär. Jag hittade flera fina toppar till ett väldigt bra pris, så jag plockade på mig flera stycken och tänkte för mig själv att det var länge sedan det fanns så prisvärda toppar i denna butik. Sen hittade jag ett par jeans och med alla mina plagg gick jag mot provrummet.

Då upptäckte jag att jag hade läst fel på prislappen! Jag läste bara den översta siffran som visade sig vara det polska priset. Det svenska priset stod lite längre ner...
Jag hängde genast tillbaka några toppar innan jag gick till provrummet. Det slutade i alla fall med att jag köpte en enda topp (på reapris), men inga jeans.




Tänk vad underbart det är med fågelkvitter, detta är filmat i trädgården alldeles nyss. Kvittret är lite blandat med suset från motorvägen, men ändå...
Nu kom jag att tänka på en flicka som vi hade på förskolan där jag jobbar, hon sa att fåglarna vipplar!!! Vilket underbart ord!

Inga kommentarer: