måndag, juni 06, 2011

Mördare

Jag bara MÅSTE visa vad jag har gjort. Alldeles nyss. Jag satt vid mitt köksbord och småpratade med min svåger och min son som precis avslutat dagens golvläggning. Fönstret var öppet eftersom att det är så förbaskat kvavt. Då kom en jättestor geting in. Jättejättestor! Har jag sagt hur rädd jag är för getinger? Livrädd kan jag berätta. Det spelar ingen roll hur mycket folk säger att man ska stå till. Jag springer!

Min svåger var snabb och greppade mitt elektriska getingdödarracket och dödade den. Mördade den. Då var jag ganska modig och vågade ta fram min kamera som sällan är långt från mig. Jag knäppte denna bild...


...tror du inte att den började vifta med vingarna då???


Jag vände snabbt på racket och tryckte på knappen så det blixtrade. Länge och väl. Sen åkte den ut ur fönstret.

Nu känns det bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag klippte till en geting häromdan, men såg inte var den tog vägen. Letade på golvet, för att man inte skulle trampa på den, eller den skulle sticka hunden, men den var borta. Hämtade en öl i kylen, knäppte på tv och slängde mig ner i skönaste fåtöljen....och där var den ! Så nu får jag välja trosor och byxor med omsorg, då den stack mig precis i troskanten !!!