torsdag, februari 10, 2011

Schlager i Göteborg

På lördag är det dags för melodifestivalens andra delfinal som utspelar sig i landets bästa stad, Göteborg.
Jag har alltid gillat melodifestivalen så precis som vanligt kommer jag att titta på lördag. Jag kommer garanterat också kommentera deltagarnas klädsel och frisyrer precis som vanligt. Jag kommer förhoppningsvis hitta i alla fall en melodi som jag tycker är bra.
Jag har "lånat" några bilder från GT's nätupplaga från dagens repetitioner...finn ett fel:



Nä, fel var kanske taskigt sagt av mig men den jag syftar på är Babsan. Jag har inget emot Babsan som den Dame Edna-kopian han/hon är, inte alls. Jag har heller inget emot Lars-Åke Wilhelmsson, tvärtom så verkar han vara en trevlig prick.



Men ärligt talat? Vill vi svenskar verkligen att vinnaren som ska representera vårt land i schlagerfestivalsfinalen ska vara en person som egentligen inte finns? Tja, finns gör ju Babsan för att jag kan ju se henne. Men hon är ju påhittad.
Jag kanske ska dra på mig min häxperuk, ett gäng teatersmink och särken jag hade när jag gjorde mitt lilla Lucianummer med kollegorna på julfesten och ställa upp i tävlingen? Eller ska vi skicka ner Ronny Jönsson till finalen? Eller varför inte Pippi Långstrump?




Nä, jag tycker att det känns oseriöst! Men det är ju bara min mening. Vad tycker du?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sådär lagom bitter...

Så himla rolig, jag citerar: Babsan finns ju, för jag kan ju se henne.
Henne?!

Smart slutsats ändå, det du ser, finns!

Jag statsar ALLA mina hästar på mannen med luggen-BROLLE!!! Dom andra kan dra dit dansbandet växer.

Nim

Hanna sa...

Jag missade förra deltävlingen men tänker se ikväll. Förra året tyckte jag att bidragen var så dåliga att jag satt och skämdes bakom en kudde...

camillos sa...

Jag har just fått inside information från genrepet i går kväll; Babsans låt var trallvänlig och bra. Typ...

Hanna sa...

Sitter och suckar och tycker att allt är lika kasst som förra året. Synd.