fredag, februari 18, 2011

Månen och Mozart

Idag var sonen på bio med sin plastfarfar och jag skulle egentligen ha besök av en kompis men hennes dotter blev sjuk så då hade jag helt plötsligt hela eftermiddagen för mig själv. Jag åkte direkt efter jobbet till Allum för att köpa present till min svåger som har fyllt år och ska ha kalas i morgon. När jag ändå var där och alldeles ensam så passade jag på att titta till Panduro lite också...

När jag kom hem var månen så fantastisk på den mörka himlen! Den var så vacker så att jag till och med sprang in och hämtade min kamera och hoppade in i bilen igen för att försöka fånga månen i min kameralins. Jag körde österut och stannade till på en busshållplats med min kamera i näven men det är bara att inse att det inte var någon idé, den månen kunde man bara uppleva på plats. Den var så stor och så varmt ljus, så nära har jag nästan aldrig upplevt den förut. I filmen "Bruce den allsmäktige" var månen ungefär så som jag såg den i kväll.


Jag vet inte varför jag facineras så av månen ibland men jag har tagit många bilder av månen med min kamera förut.

Ojdå, jag upptäckte precis att en av mina favoritfilmer visas på TV4FILM just nu; Amadeus. Eftersom att jag bara älskar Mozarts musik och filmen Amadeus så ska jag nog sätta mig tillrätta i soffan och titta på den.
Hoppas att DU får en trevlig helg!

Inga kommentarer: