söndag, februari 06, 2011

Funderingar vid köksbordet

Jag älskar lördag- och söndagsmorgnar! Ingen väckarklocka som tjatar på mig. Jag kan dricka både en och två koppar kaffe i lugnan ro. Som sällskap har jag bara min dator och utsikten från köksfönstret. På datorskärmen har jag startat upp ett nytt inlägg i bloggen, en flik med Facebook och en flik med färska nyheter. Det är alldeles tyst. Då trivs jag.



Här sitter jag och klickar mig lite hit och dit medan jag funderar på stort och smått. Idag funderar jag på vad jag ska köpa med mig till sonens farmor och plastfarfar som bjuder släkten på kalas idag.
Jag funderar på om min söta lilla systerson och hans mor får komma hem från sjukhuset så att jag får pussa på honom ikväll efter kalaset.
Jag funderar på vart sjutton jag la den där nyckeln som man luftar elementen med.
Jag funderar på om jag inte ska kunna ta mig lite tid till att pyssla idag (orealistiskt, jag vet).
Jag funderar på när vi ska komma till tippen och slänga all bråte som ligger här ute på gräsmattan.
Jag funderar på att all bråte faktiskt stör min utsikt från mitt köksfönster.
Jag funderar på om jag ska sätta på en maskin tvätt.
Jag funderar på att väcka sonen så han inte sover bort hela dagen.
Jag funderar på när jag ska packa ner alla tomtar (nä, jag har inte gjort det ännu, skäms på mig!).
Jag funderar på om det inte är dags för mig att gå in i duschen nu så att jag slipper stressa.

Nä, nu får det vara slutfunderat. Nu sätter jag i gång. Ha en go söndag alla kära bloggläsare!

1 kommentar:

Nim sa...

Jag sitter här o gör INGENTING . Känns rätt skönt!
Om en stund kanske jag gör nåt...eller inte. Synd att man blir en aning pigg av kaffet, kanske skall gå över till nåt lite som lugnar ner istället...vin! men det står i köket, det är jättelångt dit. Undra när det är läggdax?
Nim