onsdag, februari 16, 2011

LAN-party

Sonen har ju sportlov hela veckan och idag sitter han och en kompis i köket och "lanar" vilket innebär att de sitter med varsin tv-skärm, varsin Playstation, snacks och läsk och spelar pang-pang-spel. Hela dagen har de suttit där och de lär sitta där halva natten innan de kanske sover några timmar. När de vaknar ska de fortsätta spela...



Så jag är förpassad till vardagsrummet men det gör ingenting. Jag ska bara sitta här i soffan och se på tv och bara vara. Jag ska snart se på programmet sveriges mästerkock, jag älskar matlagningsprogram!

Just nu tittar jag på "Halv åtta hos mig" där de har gay-vecka och idag är de hemma hos en kille som bor i en lägenhet som är inredd som ... ja, det går inte att förklara. Det är bara färg och prylar precis överallt. I badrummet hängde det discokulor ÖVERALLT... Ojojoj!

3 kommentarer:

Carita sa...

Ja det är ju kul att se att barnen har kul :-)
Och att dom är igång med nåt. Sedan får man väl kolla lite att dom inte spelar FÖR mycket. Men har man kompisar och sportlov så ska man nog få slappa lite också.
Vi vuxna slappar ju också då vi vill.

Fin blogg!

Nim sa...

Du kanske fick några tips inför ditt nya hem!

Nim..( hon som enbart kommer ha vitt på väggarna, och inga prylar framme, om maken får bestämma)

camillos sa...

Tack Carita! Jag sitter här i soffan och smyglyssnar på deras spelprat... *fniss*
Nim, jag antar att du som vanligt såg programmet? NÄ, jag tror INTE jag lånar några inredningstips från den färglada lägenheten...du kommer inte alls bara ha vitt på väggarna - stå på dig! "Din" tapet är ju så fräck!