lördag, februari 26, 2011

Färdiggråtet för denna gång

Ofta när jag ser nåt eller hör nåt eller är med om nåt så tänker jag att "det där ska jag blogga om". Som i går när jag såg nåt, fast med tanke på mitt förra inlägg så tänkte jag om. Fast å andra sidan, varför? Varför inte? Nä, nu är det dags att tänka lite positivt igen. Varför ska jag låta mig påverkas så av vad någon annan har ställt till det. Nu stoppar jag undan det där onda igen. Jag gömmer det. Jag glömmer det inte, men nu skiter jag i det ett tag. Jag orkar inte gå och grubbla. Nu har jag gråtit och jag har fått prata av mig så nu går jag vidare. Det kommer att komma tillbaka eftersom att det ännu inte är utrett men nu måste jag få vara mig själv igen. För i grunden är jag en positiv, glad och stark människa. Tror jag.

Vad var det jag såg i går då, som fick mig att tänka bloggtankar? Jo, det gäller en liten klisterlapp som har tillkommit på min brevlåda. På klisterlappen står det HJ. Vad är det, tänkte jag tills jag kom på att HJ betyder Hemmets Journal. Klisterlappen betyder att här bor en människa som prenumererar på Hemmets Journal.



Det är sant. Men jag kan väl få förklara mig? Det är faktiskt så att jag skulle köpa jultidningar av min kompis dotter men jag hittade inte en enda bok som jag ville ha. Men jag ville ju absolut köpa av kompisens dotter och jag kunde ju inte köpa nån bok som jag inte ville ha så då valde jag att köpa en prenumeration av Hemmets Journal. Så enkelt är det. Min syster var den som hämtade posten den dagen tidningen kom och hon trodde att det var nåt fel... men det finns en hel del recept i HJ och jag älskar att lösa korsord så det blir nog bra med min nya tidning.

Nu ska jag och sonen gå in till min syster och titta på melodifestivalen med hennes familj!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det är väl bara att konstatera att man blivit medelålders kanske..? Hoppas festivalen blir bättre ikväll än förra lördagen!

Vally sa...

Kul att du är tillbaka.
Du är så himla bra på att blogga.