söndag, januari 30, 2011

Inte min dag idag?

Vissa dagar bara är så där när allt går åt pipsvängen. Som idag. Jag har ju redan berättat om min fläskläpp som jag fick när jag tappade skruvmejseln rakt i ansiktet förut. Sen skulle jag och sonen ta ut allt murbruk som brorsan har huggt ner från väggen. Vår plan var att använda en hink som jag skulle fira ner från fönstret där sonen skulle ösa allt i skottkärran. Ivrig som jag var så tog jag första bästa rep (snarare snöre) och i väntan på att sonen skulle dyka upp tänkte jag fira ner den första hinken själv. Den skulle ju ändå bara landa på trappen. Eller hur?

MEN...snöret var ju på tok för tunnt, hinken på tok för tung, jag hade inga handskar, snöret var för kort...ja, det slutade med att jag bara släppte den sista biten för snöret grävde sig allt djupare in i mina mjuka händer!



Sen kom sonen och då hämtade vi en ny hink, ett riktigt rep och sen gick det som en dans. Förutom att det var så in i norden tungt så nu värker mina stackars axlar ännu värre än förut.



Jaja, sen skulle jag laga middag och idag fick det bli lite Kajsa Warg-stilen så i min gratängfrom har jag pasta, kycklingfilé stekt i små bitar, kryddor, broccoli, creme fraiche och riven ost. Det sista jag skulle göra var att salta lite ovanpå allt och då hände detta:





Ser du att det lyser tre lampor på spisen? Jag VET att det betyder att plattan fortfarande är varm. Jag tänkte bara inte på det. Så kan det gå.

Nu står maten i ugnen och jag sitter här och håller tummarna för att det åtminstone (hur sjutton stavas det?) smakar gott.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser åtminstone väldigt gott ut. Vilken osis du hade . . . Ellinor

camillos sa...

Japp, nu är maten uppäten. Det var supergott. Ibland får jag till det. :)