torsdag, januari 06, 2011

Bröllop och trav

Oj vilken dag jag har haft. Jag har ju varit ledig ända sen dagen innan julafton så jag är inte riktigt van vid att passa tider och så. Jag fick till och med sätta klockan idag för att jag skulle hinna till kyrkan där vi sjöng tillsammans med barnkören och dansade ut julen i församlingshemmet efteråt.
Det är så mysigt att sjunga tillsammans med barnkören, man blir så glad!

Efter fikat i församlingshemmet hann jag vara hemma en liten stund innan vi möttes igen i församlingens andra kyrka där vi skulle sjunga på ett bröllop. Vi var där klockan 14 för att öva Beatles "All you need is love". Bröllopet skulle börja klockan 15 men brudparet var försenade så det började inte förrän kvart i fyra.. Vi stod på läktaren och gömde oss för det var en överraskning att vi skulle sjunga. Brudparet var så vackra och bröllop är ju så vackert!! Vår sånginsats tog väl en minut eller två och sen smet vi innan församlingen sjöng den sista psalmen.

Snabbt hem och käkade med sonen och min syster med familj innan jag åkte ut i snöovädret för att bege mig till Åby travbana där jag träffade två tjejer, S och A. Vi satte oss i den lite billigare cafédelen för att heja på hästarna som vi satsat våra pengar på. Jag gick inte med plus men det gick ändå bra för mig. I ett lopp satsade jag 40:- på nummer tre som sedan visade sig heta Morfars Boy och gissa om jag blev glad när han vann överlägset. Jag vann hela 129:-.


Nu tänkte jag faktiskt slöa lite i soffan innan det är dags att sova. Godnatt på er!

Inga kommentarer: