måndag, maj 24, 2010

Tzatziki

Ny vecka, nya möjligheter. Så sägs det. Det låter väl bra.
Denna veckan blir nog något lugnare än förra veckan. Inga kvällsmöten, inga studieresor. Dessutom slutar jag tidigt på fredag!

Idag blev det grekinspirerade färsbiffar med basmatiris till middag. Sonen gjorde tzatziki som smakade ljuvligt:


Tomat, lök, fetaost och oliver med lite olivolja på smakade gott till maten:


I kväll blir det norska Hollywoodfruar på tv. Kan det bli lika kul? Har de nån så skön som Maria Montazami?
Sen får jag väl hjälpa sonen att göra en liten matsäck. I morgon åker han med klassen på hemlig resa. (Jag vet vart han ska...)
Hej svejs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud vad gott det lät och vad duktiga ni är på att laga mat!

Nej, jag tror inte heller det finns någon skönare människa/ hollywoodfru än den "riktiga" Montazami! :)
Ellinor

camillos sa...

Nä, de norka Hollywoodfruarna var inte alls roliga att titta på. Jag kan nog påstå att jag helt enkelt inte gillade dem. Så är det!