onsdag, maj 26, 2010

Min belöning

Så trött jag är idag... I går åkte sonen på sin klassresa till Köpenhamn. Jag körde ju syster yster till flygplatsen i söndags så då växlade jag in lite pengar till danska som jag skickade med sonen i ett kuvert. På kuvertet skrev jag att han inte fick öppna det förrän han visste slutdestinationen.

Men jag har varit med förr så inuti kuvertet la jag pengarna i en lapp och på lappen skrev jag:

"Du skulle ju inte öppna kuvertet förrän du visste vart du skulle!!!"

Ja, han öppnade kuvertet innan han hade lämnat skolans område... :-)

Klockan 03.20 i natt ringde han äntligen och sa att han var hemma igen och då hoppade jag in i bilen och åkte och hämtade honom. Så därför är vi lite trötta idag.

Eftersom att jag hade h e l a dagen för mig själv i går så satt jag framför datorn och jobbade ända till halv tolv på kvällen faktiskt. Jag har hur mycket som helst att göra på jobbet och eftersom att vi har 21 pigga och glada barn hela dagarna så hinner man aldrig ikapp...

Men innan jag började jobba smög jag in på kiosken för att köpa mig en godispåse. Jaa, jag vet att det bara var tisdag! Men jag visste hur länge jag skulle sitta och jobba så jag köpte mig lite belöning. I förskott...

När jag gick där och plockade i min påse så lyssnade jag på musiken i butikens högtalare och jag kunde bara le. Vilken passande musik! Det gjorde att jag inte alls fick dåligt samvete. Nästan i alla fall.

Här kommer den musik som spelades:

Inga kommentarer: