lördag, april 25, 2009

Idiotcyklister


Jag blir så förbannad på alla dessa cyklister som är ute och saboterar på vägarna nu. Då menar jag inte alla vanliga cyklister som är ute på en cykeltur med familjen eller är på väg till jobbet.
Nä, jag menar alla dessa idioter som kör omkring och ser ut som proffsåkare i sina fula cykelkläder och ett gäng små vattenflaskor runt midjan. Felet med dem är att de cyklar på vägbanan och stoppar upp biltrafiken och skapar ganska många farliga situationer med snabba inbromsningar.

Men det mest irriterande är att det oftast finns en cykelbana bara ett par meter bredvid själva bilvägen.
Som idag när jag åkte på en lång raksträcka och fick göra en farlig inbromsning på grund av en sån där idiotcyklist. Längs hela vägen löpte det en jättefin cykelbana som var helt öde.

Jag hade lust att stanna honom och fråga om han tyckte att jag skulle köra på cykelbanan i stället så att han fick ordentligt med plats på vägbanan.


Så, nu har jag morrat färdigt. Grrrr...

Inga kommentarer: