söndag, april 26, 2009

Gilla att grilla eller inte?

I går ringde sonens farmor och frågade om vi kunde komma till Allum för att vara med och välja ut sonens konfirmationspresent. Jag hade väl egentligen tänkt mig att städa och greja lite här hemma men vi åkte dit i alla fall.

Vilket flyt vi hade, han valde ut en jättefin klocka på bara en liten stund och sen hittade vi ett par vita byxor till honom på en minut inne på HM. Så nu är det klart och kan strykas från att-göra-listan. För det känns som om den listan är lång just nu. Jag till och med drömmer om allt jag måste göra.

Jag vet inte om vi ska sitta ute eller inne på kalaset, det beror på vädret. Jag hoppas att vi kan sitta ute. Både jag och min son fyller år på hösten så vi kan ju aldrig ha kalas ute annars.
Oavsett om vi ska sitta ute eller inne så vet jag inte riktigt hur vi ska sitta för jag har nog inte bord så att det räcker... Men det får väl ordna sig, tänker jag.

I går grillade vi på brorsans altan, fyra vuxna och ett gäng barn. Det är ju trevligt att umgås och äta tillsammans men att grilla är nog det mest stressande jag vet. Alla andra normala människor älskar att grilla men jag gör inte det. Det kanske beror på hur man gör det.

Här hos är det ingen som väntar in den rätta glöden så det slår alltid upp flammor under köttet vilket gör att man bränner sina händer hela tiden. Sen börjar alla äta innan köttet är färdiggrillat. Det är ju superstressande! Varför kan man inte vänta in ALL mat innan man börjar äta? Ja, det kan ju inte ni svara på för det är säkert bara vi i vår familj som gör så... Men det gör att jag inte tycker om att grilla. Alls. För det är ju också ett himla förberedande och springande med brickor innan man kan börja. Jag har länge försökt få familjen till att vänta in de stackare som står och bränner sina händer vid grillen (jag brukar vara en av dem), men det är inte så lätt ska ni veta.

Idag lyser solen med sin frånvaro. Skönt. För då kan jag vara inomhus och greja utan att få dåligt samvete.

Men vänta lite, jag måste ju röja lite i trädgården också! Hmm, det kanske jag hinner med också.
Fast vi sticker nog ut på en cykeltur i alla fall. Då håller vi oss på cykelbanan, helt klart!

Hej svejs!

Inga kommentarer: