söndag, april 05, 2009

Årets första grillning

Oj oj, vilken helg!

Tanken var att jag skulle få lite egentid för en gångs skull... Sonen skulle på konfirmationsläger, men blev sjuk så han åkte inte med. På fredag kväll kom min brorsdotter hit och sov hos mig, hon fyller tjugo år idag så vi firade henne i går.
I går fick jag övertalat min pappa att åka till axessakuten, jag åkte med honom och tur var väl det för han hade en kraftig urinvägsinfektion! I två timmar satt vi i väntrummet bland alla hostande och sjuka människor. Men jag hade laddat med några tidningar och en penna, så jag hann lösa flera korsord. Men oj, vad många olika språk det talades i väntrummet!

Efter en tripp till apoteket på Östra sjukhuset kom vi precis hem lagom till kalaset för min brorsdotter. Det var ljuvligt väder och vi satt på altanen i solen och drack en kall öl medan köttet grillades!

Det var en trevligt kalas, men min son hade 39,5 graders feber så vi gick in till oss efter kaffet.
Sen hade jag världens halsbränna, förmodligen tack vare brorsans vitlöksstarka tzatziki...

Idag fick jag sätta klockan för jag skulle sjunga i kyrkan då församlingens nya kyrkoherde skulle välkomnas. Det var högtidligt värre, med procession och nattvard och en himla massa psalmer. Jodå, jag såg att både den nya kyrkoherden och en av alla de andra prästerna satt och tittade på klockan...

Nu är det bara en halv dag kvar på denna helg, så nu ska jag passa på att njuta lite av ledigheten!
Här är kortet jag gjorde till brorsans dotter, jag är väldigt förtjust i den lilla ko-stämpeln! Inuti kortet har jag stämplat en vers som går så här; Om du var en blomma och jag var en ko, skulle jag äta upp dig för du är så go'!

2 kommentarer:

Jenny sa...

vilket fint kort du gjort! Ha det så bra. Kram kram

camillos sa...

Tack tack!