fredag, april 24, 2009

Försäljare ska jag aldrig bli!

Åh, dessa försäljare! Vilket jobb de har! Det skulle aldrig passa mig, det vet jag i alla fall. Jag brukar stoppa telefonförsäljare så fort jag får en chans att komma in i samtalet. Jag avböjer allt, vänligt men bestämt.

I går ringde det en kvinnlig försäljare som hade en underbar norrländsk dialekt. Jag är nog lite svag för vissa dialekter, fast en del dialekter tål jag knappt... Men del är kul med dialekter.

Jag lät den norrländska kvinnan prata klart, fast jag stod vid spisen och lagade middag och egentligen inte hade tid. Det slutade med att jag numera prenumererar på miljonlotter.
Igen.

Jag var med förr, men vann inga högvinster så jag slutade. Men den norrländska kvinnan lovade att det är lättare att vinna nu för tiden och att jag inte förbinder mig till något och kan när som helst avsluta min prenumeration.

Tror hon ja. Hon vet inte hur svårt jag har för att avsluta prenumerationer...

Men å andra sidan, man kan ju inte vinna om man inte är med och tävlar!!! Så fort jag har fått högvinsten ska jag gå ur. Genast.

Jag är också med i postkodmiljonären för jag vågar ju inte gå ur! Tänk om de knackar på hos min granne men inte hos mig! Det går ju inte!...

Idag åkte jag för att köpa en ny dator. Jag hade hittat en till bra pris i butikens reklamblad. När jag närmade mig datoravdelningen hoppade närmsta föräljaren på mig och undrade om jag ville ha hjälp.

-Ja tack, jag vill ha den här datorn, svarade jag.

Jag stod precis den utvalda datorn som stod på bästa platsen eftersom att den är med i veckans reklamblad.
Men den här killen ville ju inte sälja den till mig så klart. För den datorn var ju inte så bra.

-Den här är mycket bättre, sa han och slet med mig till en annan dator som stod lite längre bort.

Det var ju bara det att den kostade 2500 kronor mer. Han körde alla argument som han säkert har lärt sig i nån käck liten försäljarskola, men det slutade med att jag lämnade butiken utan dator.

Jag drog vidare till nästa butik, men där var alla datorer svindyra, så jag åkte ännu längre bort till min och framförallt sonens favoritbutik MediaMarkt.
Jag kan verkligen rekommendera den butiken när man ska handla elektronik. De har ett stort utbud och man får testa alla grejerna.

Den lilla försäljaren som dök på mig var lite mer i min smak. Han höll med mig hela tiden och han sa att den datorn jag hade hittat var riktigt bra.
Den var för övrigt i samma klass och stil som i den första butiken, men här var den hur bra som helst. Konstigt, va?

Nu har jag alltså en ny dator! En bärbar sak. Sonen jublade, och jag med... Så nu kan jag också ligga i sängen eller sitta i soffan eller i trädgården och blogga eller facebooka eller vad man nu gör med en bärbar dator.
Installationen gick superbra, den nästan installerade sig själv.

Adjöd!!!

Inga kommentarer: