måndag, februari 20, 2012

Vilket kärt besvär!

Jodå, nu börjar mina kära besvär. Det handlar om att mina kläder är för stora. Alldeles för stora. Jeansen som jag inte kunde komma i innan operationen är nu alldeles för stora. De hänger, ser säckiga ut och ramlar av mig om jag går för fort. Én hel del tröjor är såklart också för stora men de ramlar i alla fall inte av mig.
Jag har grävt djupt i min garderob och hittat en del toppar och tröjor som jag har sparat ifall jag kommer i dem nån gång. En del av dem faktiskt helt oanvända. De kan jag ha nu. De där säckiga topparna kan jag ha som myskläder här hemma när ingen ser mig.

Men jag kan ju inte gå omkring i jeans som ramlar av mig så jag tog med mig sonen till Allum för att leta efter nya jeans. På Kappahl har de just nu 100:- rabatt på varje jeans så det passade bra att gå dit idag.

Men gissa vad jag kände mig underlig när jag gick där i butiken och letade jeans. För det första såg jag väl inte klok ut med mina pösiga gamla jeans och min täckjacka som är enormt jättestor. För det andra tittade jag över axeln hela tiden.
Varför?
Jo vanligtvis när jag går in på Kappahl brukar jag gå med bestämda steg till skämshörnan, där kläder med stora storlekar hänger. Men idag strosade jag runt i hela butiken och hela tiden tänkte jag att nån snart skulle "komma på mig". Att nån skulle stoppa mig och handfast visa mig till skämshörnan där jag egentligen hör hemma. Att nån skulle skratta åt mig för att jag letar kläder på fel avdelning.

Till slut hittade jag ett par jeans i den storleken jag tror att jag har nu men när jag höll upp dem fnissade jag för mig själv. Vem försöker jag lura liksom. Det kommer aldrig att gå.
Jag smet snabbt in i provrummet innan nån skulle stoppa mig. Jag drog enkelt av mig mina gamla jeans, tittade på mina bleka ben i spegeln och fnissade igen. Men hallå! Det kommer aldrig att gå!

Men det gjorde det! Haha! Jag kan köpa byxor i normalstorlek. Utan att gå till skämshörnan för att hämta dem. Visserligen kan jag ännu inte köpa jättesmå storlekar men ändå, inga specialstorlekar här inte!

Så gissa om jag är glad idag!

Nu ska jag fira detta med lite kärnfria vindruvor. Mums!
Photobucket

4 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag gläds med dig! Jag som aldrig behövt gå till det du kallar skämshörnan, vill dock säga att jag aldrig har sett det som en storlek att skämmas för. Vi kommer i olika storlekar helt enkelt.

vally sa...

Härligt men skämshörna har jag aldrig hört talas om.

Marie A sa...

Vilken Lycka!!

mockapocka sa...

Woohooo!
Häftigt at kunna välja från hela sortimentet!
Känner igen den där känslan av att någon snart ska komma på mig (fast i ett annat sammanhang). Det är en obehaglig känsla som man inte önskar någon. Alla ska känna sig självklara där de är och vill vara.