lördag, juli 23, 2011

Norge i mina tankar

I går var jag med sonen i grannbyn hos tandläkaren, en man som jag inte fick något förtroende för. Alls. Jag tyckte att han var nonchalant och ointresserad och han tyckte att sonens tänder hade oacceptabelt mycket plack. Men HALLÅ...han har knappt fått in en tandborste i munnen. Hur lätt är det att borsta då?
Han tog ingen bild av tänderna för de kör minsann med digitala bilder och vår tandläkare i vår by gör inte det, så de skulle ändå inte kunna skicka bilderna hit. Han tyckte inte att sonen skulle behöva äta skonkost längre.

Tyvärr hade jag svårt att förstå hans brytning också.

Så när vår tandläkare öppnar kliniken efter semesterstängningen ska jag ringa dit. Där är de alltid vänliga. Borta bra men hemma bäst.

Efter tandläkarbesöket åkte vi hem till en kompis till mig för en fika. Jag passade på att låna hennes man som är händig med bilar så nu har han fixat min vindrutetorkare som hade lagt av. En händig man skulle man ha. Det kan jag lägga till på listan över anspråk. Eller i alla fall på önskelistan. Men som sagt, kan han sjunga och spela nåt instument så slår det mycket på önskelistan. Hihihi...

Nä, nu kom jag bort från ämnet lite...
Efter besöket hos min kompis hyrde jag och sonen en film som vi tittade på efter att ha ätit taco's. Vi satt och tittade på filmen helt ovetande om vad som hänt i vårt grannland Norge. Jag finner inga ord... Återigen satt jag och grät framför nyheterna. Även idag har jag fällt några tårar för de stackars människor som blivit drabbade. Fruktansvärt är det. Helt ofattbart. Vad kan jag göra...inget annat än att be en stilla bön ... Som sagt...jag finner inga ord!

2 kommentarer:

britta sa...

hej camilla tråkit med matihas o olyckan ni har väll tillräkligt med sorg och elende i er familj. det låter som han repar sig ganska bra trots alt, vad är lite plack viktigaste nu är åndå att tänderna sitter fast.hoppas nu att ni får en fortsatt bra semester. ja det är ofartbart det som har hänt i oslo, det känns nästan som i usa så är det i lilla norge!

vally sa...

Beklagar upplevelsen ni hade hos tandläkaren.
Hoppas det inte satte ner humöret alltför mycket.
Förmodar att din son känner bäst själv vad han klarar av att inmundiga.

Det som hänt i Norge går nästan inte att ta in.
Man talar så vacker om att vi inte ska kapitulera men vad har man att sätta emot dårar.