söndag, juli 03, 2011

Gips, golv och Metallica

I går hade sonen en kompis här. De spelade tvspel i nästan ett dygn. Ja, de sov faktiskt också men så fort frukosten var avklarad så spelade de igen. De satt i köket så hela köksbordet var belamrat med apparater, sladdar och högtalare.
Jag och min systers man åkte en sväng till tippen. Jasså du har hört det förut? Jaja, vi är där ofta sägert jag ju! Men för att inte bli alltför familjära med tippenarbetarna så åkte vi till grannkommunen och dumpade vårt lass. Det är visst tillåtet sedan ett tag tillbaka. Vi skulle ändå åt det hållet och vi behövde ett tomt släp för tro det eller ej...vi skulle köpa GIPS! I värmen!!! Det var ju för fasiken tropisk värme...

På kvällen fick jag faktiskt lockat ut grabbarna till syrrans altan där vi körde en spontangrillkväll. Vi grillade vad huset hade att erbjuda och det blev en superb måltid med bland annat marinerade grillade kycklingfiléer och grillat nanbröd.


Idag har vi slitit som djur också. Jag och min syster har fyllt släpet IGEN. Denna gång var det en stor rishög som fyllde släpet. Gissa om det var svettigt i den tryckande värmen som var idag!!!

Sonen och syrrans man har också slitit i dag. De har påbörjat golvläggningen i mitt blivande vardagsrum. Vi har haft lite bekymmer med hur vi ska göra för det är nivåskillnader i golvet. Från början var det väggar och typ förråd längst ut i rummet, på båda sidorna, under snedtaket. Där ligger ett mycket enklare trägolv än i resten av rummet. Vi har haft en golvläggare här för att titta på en lösning och ett tag var vi nog lite rädda att vi skulle behöva anlita den där golvläggaren. Men han har tipsat oss hur vi ska göra och nu har det alltså påbörjats. Det har varit ett pusslande med golvgips och underlagspapp men det verkar som att det blir bra.

Det närmar sig allt mer till vi kan flytta upp!!!



Här ligger mitt kök och väntar på att monteras!

När vi slitit färdigt för idag åkte vi till McDonalds hela storfamiljen. Sen lämnade vi av sonen utanför Ullevi där han ännu befinner sig. Han är med min bror på "The big 4". Han är väl mest intresserad av Metallica. De sänder hela konserten live på tv så jag sitter faktiskt här i min soffa och tittar. Det är riktigt bra!

Jag är ju på ett sätt uppvuxen med Metallica. Eller i alla fall hårdrock. Fast i vårt lilla fyrkantiga hus fanns alla musikstilar kan jag lova. Brorsan lyssnade på hårdrock, jag lyssnade på Michael Jackson, Madonna och Europe, lillasyrran lyssnade på The Pinks och mamma lyssnade på sin kristna musik via närradion. Pappa spelade sällan musik hemma. Kanske för att han var musiker och fick nog på jobbet. Det var alltid nån stereo igång i huset. Kanske därför jag gillar så mycket olika musikstilar.

Det var länge sedan jag var på nån stor konsert. 1988 var jag på Eriksberg och såg Michael Jackson. Det var stort. Efteråt stod vi utanför Sheraton hotell och tjoade ända tills självaste Michael stack ut huvudet och vinkade. Fräckt! Samma år var vi på RockSM där det slutade med att vi var på efterfest med John Norum, Tommy Nilsson, Glen Huges (Deep Purple) med fler. Gissa om man kände sig fräck då som nittonårig Eurpoefan!

Snart är konserten slut på Ullevi och då ska jag åka in till stan och hämta upp sonen. Sen är det dags att sova. En vecka kvar till det blir semester. Eller fem arbetsdagar i alla fall. Längtar!!!

Inga kommentarer: