fredag, november 19, 2010

FETA

Det är fredagkväll och klockan är halv nio. Sonen och jag har redan haft fredagsmys framför tv:n där vi tittade på film samtidigt som vi åt kamben till middag.

Nu sitter sonen i sitt rum och spelar spel och jag har tänkt spendera kvällen i köket. I morgon ska vi ha kalas för sonen och då ska vi servera grekisk buffé. Jag har suttit många gånger vid datorn och letat recept och jag tror att det vi ska bjuda på kommer att bli smaskigt värre. Hoppas jag.

Jag brukar göra så där varje gång jag har kalas. Prova nya recept alltså. Med risk för att låta skrytig (påhittat ord?) så brukar det bli gott.

Det enda jag är lite nervös inför är filodegscigarrerna fyllda med fetaost. Det ska ju vara så rackarns svårt att arbeta med filodeg. Har du gjort något med filodeg nån gång?

Nu är det dags att plocka fram myntan, olivoljan och fetaosten. Jag har köpt 1,800 gram fetaost!!! Och massa goda kalamataoliver.

Ha en trevlig helg!!!

Inga kommentarer: