onsdag, juni 16, 2010

Den kärleken, den kärleken...


Det pratas mycket om bröllop i alla medier just nu. Mest om vår kronprinsessas stundande bröllop såklart. På TV4+ har de visat flera bröllop, bland annat norska kronprinsens men också hans systers bröllop och idag sände de danske kronprinsens bröllop.


Jag tittade en stund på norska Märtha-Louise fina vigsel. Jag har aldrig intresserat mig för det norska kungahuset och jag har nog alltid tyckt att den där prinsessan verkar lite speciell med sina änglakurser och så...

Men vad jag grät när jag såg hennes vigsel på tv häromdagen. Det var så vackert och brudparet utstrålade en sån stark kärlek till varandra! Det syntes så tydligt i deras blickar att de hyser en varm kärlek för varandra. Ja, det var helt enkelt vackert att se! (Jag som mest var nyfiken på brudklänningen och allt det andra vackra runt omkring...)


Idag visas den danske kronprinsens bröllop. Hans brud Mary är ju så vacker så jag ville kolla in hennes klänning också. Ärligt talat så drömde jag som liten flicka om ett riktigt prinsessbröllop med en stor vit klänning och tiara på huvudet. Och en vacker prins såklart!
Kronprins Frederik av Danmark stod bredvid sin bror framme vid altaret och väntade lääänge innan Mary stegade in i den enorma kyrkan. Den långa stunden såg man bröderna stå och småprata och le. Undrar vad de sa till varandra?
När porten till slut öppnades var kronprinsen helt klart rörd av stundens allvar och stora tårar trillade ner på hans kind. Då var det kört för min del. Mina tårar trillade nerför mina kinder...

Det är nog så att det är kärleken som rör mig till tårar. Inte det faktum att det är ett stort och vackert prinsessbröllop, ett sånt jag drömde om som liten. För det kan jag nog bara fortsätta drömma om. :-)
Tja, kärleken är väl hel enkelt vacker!
På tal om vackert så har jag fått min mugg som jag målade i en keramikverkstad för ett par veckor sedan. Jag är i alla ganska nöjd!





Inga kommentarer: