lördag, juni 12, 2010

Den blomstertid nu kommer

I torsdags var det dags för skolavslutning och jag hade semester både torsdag och fredag. Skönt!

Sonen gick ur nian. NIAN! Ojojoj vad tiden går fort. Det var ju inte länge sen jag själv gick ur nian. Eller...jo det var tjugofem år sen. Men den känns som om tiden går fort. Ändå har det hänt ganska mycket på dessa tjugofem åren.

Sonen firades precis som vanligt med jordgubbstårta och min syster kom hit med sina barn. Hennes son firade sin allra första skolavslutning. Min bror var också här och käkade tårta.
Sen kom sonens farmor och plastfarfar och fikade. Så vi hade en trevlig dag!

Fast det var första gången som vi firade skolavslutning utan någon av mina föräldrar och det känns tomt...

På kvällen åkte sonen med skolan på avslutningsfest. Det var trerättersmiddag och dans och givetvis drogfritt. Det känns bra att skolan arrangerar det, på så sätt får man bort ungdomarna från det "traditionella" firandet nere vid sjön där man inte har nån koll på vad som händer. Sonen informerade visserligen mig att de tänkte gå ner till sjön efteråt men nu hade vi sån tur att det spöregnade så ingen gick ner till sjön.

Det var ganska komiskt när jag skulle hämta upp honom halv två på natten. Först körde jag genom ett öde samhälle och när jag kom fram till skolans parkering så var den full med bilar som alla stod vända åt samma håll. I bilarna satt mammor eller pappor som väntade på sina ungdomar som snart skulle komma med bussen. En hel del av de andra föräldrarna gick i samma skola som deras barn nu går i, en del gick i samma årskull som jag.
Det var i alla fall skönt att få hem sonen som hade haft jätteroligt och dansat halva natten!

Idag om en vecka ska kronprinsessan äntligen gifta sig med sin Daniel. Jag hör till den skaran av människor som tänker följa allt i min tv. Jag och min syster ska sitta hemma hos mig hela dagen och titta när de säger ja till varandra, vi ska äta gott och dricka gott. Hur gör du? Ska du titta eller bryr du dig inte?

Trevlig helg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sköna höna.... ;-)
Jag önskar att jag kunde få vara med dig och Linda på lördag men det är min jobbhelg. :-(
Jag hade som förslag att Åh kunde ha en storbilds tv.... Vi får väl se vad som händer med det. Du kanske kan spela in vigseln åt mig annars?
Ha en skön helg.
Kramelikram Ulle

Newyorkmammn sa...

Jag vill sa garna titta. Hoppas mam kan se pa natet.

camillos sa...

Ulle: Jag tycker att de kan stänga hela Åhléns så att du kan komma hit och titta! Ha det så bra själv! Kram!

Newyorkmamman: På SVT's hemsida står det så här:

"Det kungliga bröllopet" sänds live på webben under hela bröllopsveckan och du kan se sändningarna var du än befinner dig i världen. På bröllopsdagen sänds Gomorron Sverige och Det kungliga bröllopet live på svt.se/detkungligabrollopet, från klockan 08:00 till 00:00.

Hoppas att du kan se det via datorn! Kram!

Anonym sa...

Jag har inte ens tänkt på det- jag har aldrig följt kungafamiljen eller tyckt det skulle vara intressant, så jag får se hur det blir. Mysigt med en syskonträff iaf! =)

Ellinor

camillos sa...

Fast bröllop är ju alltid intressant. Och vackert, oavsett om det är ett stort kungligt bröllop eller ett lite mer privat litet bröllop. Det känns ju nästan som att man är med när man får de det på tv. :-)