lördag, juni 12, 2010

Bara sport!

Jag blir ofta irriterad när jag ser på tv. Ja, lika ofta blir jag glad, road och tårögd. Men alldeles nyss blev jag arg!
Jag tittade på "America's Funniest Home Videos"; AFV. Jag ska erkänna att jag faktiskt sitter i min soffa och skrattar åt vissa som snubblar, ramlar eller slår sig. Okej, det är lite roligt. Ibland.

Men det är skillnad på förnerdring och förnedring. Nyss visade de ett klipp när en pojke i femårsåldern satt på toaletten och storgrät. Man hör mamman stå och fnissa bakom kameran och hon frågar pojken varför han gråter. När han gråtit en stund så får han äntligen fram att han gråter så mycket för att han är magsjuk och att han inte kan kontrollera det som kommer ut där bak, om man säger så.

Är det roligt??? Stackars pojk! Hur tänkte hans föräldrar? Dels när de filmade det, dels när de skickade in filmen till tv?

Jag undrar hur de ska förklara det för pojken när han blir stor?

Grrr....

Jaja, nu ska sonen titta på fotboll på tv. Det verkar ju inte vara når annat vettigt på tv nu när VM har startat. Precis som vanligt.

BARA SPORT:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen, det håller jag verkligen med om. Man får ju skilja på vad som är roligt och inte roligt. Usch.

Fin bakgrund du har nu, lite ljusre och lättare att läsa! =) / Ellinor

camillos sa...

Tack Ellinor! Jag trivs bättre med denna bakgrunden, jag gillar blått!