måndag, juni 28, 2010

Billiga blommor!

Jag som älskar blommor har faktiskt inte köpt mig en enda blomma till mina utekrukor i år. Förutom mina pelargoner då. Men ändå. Krukorna har stått under trappen och gapat tomt alldeles för länge nu.

Men idag när jag och sonen bara skulle in och köpa jäst och middagsmat köpte jag massor av blommor. Det var nämligen rea på rosor i kruka och Margeriter med midsommarstång i. (Fast jag planterade utan midsommarstång...) Jättebilligt var det.

Om det är såå billigt så gör det inget om de inte håller hela sommaren. Det blir ju ungefär som att köpa en bukett för dyra pengar som ändå bara håller en viss tid i vasen.


Dessa rosor kostade bara tio kronor styck. Ändå blir det så fint!


Min ampel fick en lite dyrare blomma, 19.95...


Nu har mina älskade pioner slagit ut. Visst är de läckra?

Fast mest gillar jag nog de ljusrosa doftpionerna. Ljuvliga!

Idag har jag också testat min nya hushållsassistent igen.

Idag blir det ett ljust matbröd som just nu ligger och jäser.




Inga kommentarer: