onsdag, juni 06, 2012

Grattis Sverige!

Alltså, jag behöver semester! Nu! Jag hinner inte med mitt liv!!
Inte för att jag borde klaga för det är ju bara trevligheter jag sysslar med som gospelkonsert, kalas och socialt umgänge. Men allt annat då? Disken ska plockas i och ur maskinen, tvätten ska tvättas och hängas, dammsugaren behöver motioneras ibland och så vidare, och så vidare. Jodå, sonen hjälper till...ibland.
När jag kommer hem från jobbet är jag helt slut och då orkar jag knappt mer än bara titta på eländet här hemma. Det känns i hela kroppen att det är dags för lite ledighet nu. Ledighet utan en massa måsten alltså. Jag behöver EGENTID!!! Tid då jag kan bara vara jag. Bara ta mina långa promenader eller lyssna på musik och sjunga med eller sitta länge vid mitt scrapbord och vara kreativ eller läsa en bok eller...ja, du fattar?

Idag fick ju jag och alla andra svenskar (inte de butik- och vårdanställda kanske...) äran att vara lediga så vi kunde fira sveriges nationaldag vilket jag tycker är mycket bra. Jag gillar att fira nationaldag. Då känns det verkligen trevligt att vara svensk! Vår församling anordnar ett jättetrevligt nationaldagsfirande på de gröna ängarna mellan sjön och kyrkan. Det kommer alltid mycket folk och vår kör brukar köra en liten minikonsert. Det gjorde vi alltså idag också och vi hade hur trevligt som helst!

Jag promenerade till kyrkängarna där jag mötte upp min kompis S som tipsade mig om en app som jag genast laddade hem till telefonen, RunKeeper heter den. Den mäter hur långt man går (eller springer...men vem orkar?) och hur lång tid det tar med mera. Jag testade den när vi promenerade hem till mig där S's bil stod parkerad. Det var 3,4 kilometer. Normalt sett hade det inte varit nåt särkilt men...jag hade "fel" skor på mig så jag har fått världens skoskav på båda hälarna!!!

Nu ska jag se på den suveränt bra serien Alcatraz, idag är det dubbelavsnitt. Men vänta lite nu...det innebär ju att det blir egentid till bara mig. Jag får alltså slappa i soffan i nästan två timmar. Grymt bra! Sonen ska titta med mig så jag får sällskap också. Himla najs!
Tyvärr lägger serien ner för den fick inte så många tittare i USA som de hade trott. Trist tycker jag för det är en skitbra serie.

Hur som helst. Ha det gott!!

Photobucket

3 kommentarer:

Nim sa...

Hurra för mer egentid till mammorna!

Jenny sa...

Håller med om att det är trist i inte få ihop det!!, o jag är mammaledig :)

camillos sa...

Tja, det spelar visst ingen roll för hur man än bär sig åt räcker tiden aldrig till...f-ledig, deltidare eller heltidare...