söndag, juni 03, 2012

Fullspäckad helg...som vanligt!

I går var jag och sonen på IKEA och köpte bokhylla, skrivbord och tv-möbel till sonen. Vi lånade min systers stora bil eftersom att jag inte får in långa paket i min gamla Volvo. Deras bil är dessutom så himla skön att köra. Jag gillar att köra bil. Särskilt när man får köra en sådan bil som de har.
När vi kom hem hann vi bara montera bokhyllan innan det var dags att hoppa in i vår gamla Volvo för att åka hem till sonens farmor och plastfarfar som bjöd på grillat. Ja, däremellan stannade vi till på Allum där jag köpte ett sportarmband till mig själv. Visst låter det seriöst? Men jag behöver verkligen ett sådant när jag går mina promenader.


Käckt va? Nu slipper jag ha telefonen i fickan och irritera mig på att sladden till hörlurarna är lite för kort.


Så mycket gott vi grillade i går! Till det serverades det Elvis-vin.
Fast inte till mig för jag körde ju.


Sonens farmor har fyllt år och jag har givetvis gjort ett födelsedagskort och eftersom att jag älskar att göra alternativa vikningar så blev det så här



Sonens farbror med familj var där i går också. De kom hem från hans svärföräldrars hus i Spanien häromdagen så de visade oss bilder från sin semester. I september ska jag, sonen, farmor och plastfarfar åka med dem dit och det ska bli såå kul! Vi fyra ska få låna grannens lägenhet på andra våningen och i går fick vi se bilder från den. Det finns en stor balkong till "vår" lägenhet med en fantastisk utsikt och i området finns en jättefin pool där bara de boende får lov att bada.
Åhh, vad jag ser fram emot denna resa!!

Nu har jag lust att spänna på mig mitt sportarmband och gå ut en långpromenad men det hinner jag inte...idag ska min kör ha gospelkonsert och vi ska samlas redan klockan ett (om två timmar) så jag får väl se till att göra mig i ordning i stället. Vi har vår konsert ute i prästgårdens trädgård så jag hopas att det slutar blåsa!

Snart ska jag sjunga upp rösten, sen får det bära eller brista!
Hoppas du får en bra söndag!!


Photobucket

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt med gospelkonsert: Sjung och dansa som aldrig förr! Med dans menar jag såklart de gospelmoves som hör till :-)
Happy sunday

Maria sa...

Jag ligger här och bara längtar tills jag kan gå ut på mina powerwalks igen. Ett sånt där armband kan ju vara bra istället för att ha telefonen skumpandes i fickan - jag ska genast nätshoppa lite!

camillos sa...

Helena; vi hade en fantastisk konsert, såå kul!

Maria; jag köpte mitt armband på Kjell&co, de kostar bara 99:- nu!