torsdag, juli 29, 2010

Vita hästen

I går var jag och S på utomhusteater vid Gunnebo slott. Vi tittade på "Vita hästen" med Claes Malmberg, Stefan Ljungqvist och Ola Forssmed. Herregud, vad vi skrattade!!! Det var så himla roligt!




Att det var underbart väder gjorde upplevelsen ännu bättre. Vi började med att fika innan vi gick till utomhusscenen som ligger så fint nedanför slottet. Kolla vad fint min morotskaka var dekorerad:




Bäst av alla på scenen var Ola Forssmed. Vilken mimik! Vilket kroppsspråk! Han påminner väldigt mycket om Nils Poppe och han är minst lika bra och rolig.


När Claes Malmberg sjöng en sång som faktiskt var väldigt rolig där han bland annat drev med Alexander Ryback som slog sönder sin fiol lyckades jag filma Ola Forssmed som stod på balkongen och körade med tjejerna. De drev nämligen med gospelmusik och jag skrattade igenkännande när de gjorde rörelserna till musiken...

Varför går man inte oftare på teater när det är så roligt?
Nu ska jag umgås med min brorsdotter som är på besök och att det regnar gör faktiskt ingenting.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Vackra Gunnebo! Älskar det stället. Underbar mat och fika. Vilken fin liten kaka. Ja varför går man inte oftare på teater, det undrar jag med.

camillos sa...

Ja det är fint vid Gunnebo. När sonen var liten var vi där på barnteater utomhus, flera gånger. Det var också mysigt.