söndag, juli 04, 2010

Värme och skaparlust

Jag har äntligen fått tillbaka min skaparlust! Den senaste tiden har jag scrappat flera sidor till mina album och jag har gjort massor av födelsedagskort. Häromdagen satt jag och gjorde fyra kort till några på jobbet. På ett av korten använde jag min ko-stämpel.


Här kommer några bilder på hur kossan blir till från stämpel till färdigmålad med pensel och akvarellpenna. (Bilderna är lite suddiga för de är tagna med mobilen...)



Så här blev det färdiga kortet:


Här är ett kort med samma kossa fast den är färglagd lite annorlunda:



Det gröna ko-kortet har jag skickat till min goa svägerska som fyller år idag! Hipp hurra för henne!!!


I går var det värmerekord, vi hade 29.6 grader i skuggan på eftermiddagen.

Det är


FÖR VARMT!!!

Alla säger alltid att man inte ska klaga när värmen och solen äntligen kommer men det skiter jag i. 30 grader är för varmt. Man orkar ju knappt andas... Jag tycker naturligtvis om solen och värmen men det får vara nån måtta.


I går på eftermiddagen när solen hade gått förbi husknuten satt jag på min trappa och filosoferade. Jag trivs på min trappa. Det är ingen vacker trappa men jag sätter mig gärna där med min kaffekopp eller med telefonluren när jag pratar med nån trevlig person.



När det är så olidligt varmt så är trappan den enda plats i trädgården som går att vistas i.




I dag är det molnigt och ca 20 grader. Helt i min smak. Lagom alltså.


Det var nåt mer jag tänkte på.....












.... vad var det.......








....Jo, jag har.....






S E M E S T E R !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Inga kommentarer: