måndag, december 07, 2009

Tårar

Jag gråter ofta när jag ser på TV.

I söndags såg jag ett program om ett par som fick sexlingar.

Jag storgrät. Det var så mycket kärlek. Det var så mycket oro. Alla sexlingarna, som vägde knappt ett kilo var när de föddes, överlevde och växte sig starkare för var dag. Mamman blev jättesjuk efter förlossningen och var nära att stryka med, men hon klarade sig.

Jag grät och grät.



Ett annat program som jag har fastnat för är "Project Runway" som är ett tävlingsprogram där designers tävlar varje vecka för att hålla sig kvar till slutet av tävlingen då segraren vinner en massa stora vinster och får göra sin egen kollektion med mera.

Varför intresserar det mig? Jag tror att innerst inne i mig bor det en snygging som gärna skulle vilja klä sig så snyggt?

Jag storgrät i alla fall när Christian Siriano, denna lilla roliga människa vann säsong fyra. Jag storgrät!
I söndags började en ny säsong av "Project Runway" och jag gissar att jag kommer att följa den serien slaviskt.

Troligen kommer jag att storgråta när säsong fem's segrare är korad.

Storgråta!




Inga kommentarer: