lördag, december 12, 2009

En ledig helg!

Japp, nu har jag äntligen börjat läsa "Den förlorade symbolen". Sen i september har jag läst åtta böcker för kursen som jag går och jag har inte vågat öppna Dan Brown's bok för jag vet att jag inte kan slita mig. Men NU!

Det känns väldigt skönt nu när kursen snart är slut och helt plötsligt har jag en massa ledig tid. Dessutom ska jag snart vara lite ledig över julhelgen vilket jag verkligen ser fram emot. Det behövs lite ledighet! Det har varit mycket denna höst och jag har inte haft lust eller tid till det som jag allra helst vill syssla med såsom kören och scrappandet.

På måndag ska jag gå på examination av datakursen som jag också har jobbat med denna höst. Vi är bara två i min grupp som är klara så vi ska gå på examination med en annan grupp. Det känns sådär...mest för att det jag ska presentera är en liten film där jag har lagt till min egen berättarröst och det är inte roligt att höra den, det kan jag lova! Men det får jag bjuda på!

Oj, nu snöar det! Små vita flingor dalar ner utanför mitt köksfönster. Tänk om det blir en vit jul i år!

I morgon är det ju redan den tredje advent så jag får nog plocka fram mina tomtar så att det blir riktigt juligt här hemma.

Nu ska jag förbereda maten jag ska bjuda på när sonens farmor och hennes man kommer på besök. Det blir kycklingfilé med mozarella, soltorkade tomater och basilika. Mums!

3 kommentarer:

mockapocka sa...

Härligt att du kan njuta av ledigheten! Du är så värd den! Är impad över er flit på kursen/kurserna. Grattis i förskott! (vet ju att ni kommer klara den/dem galant!)

Ellabellas vardag sa...

Låter gott med den där middagen med kycklingfilé... blev det gott? Något recept för mig kanske??

camillos sa...

Tack Mockapocka!

Ellabella; det var smaskigt och enkelt: http://www.recept.nu/1.303909/varmratter/kyckling_fagel/anettes_fyllda_kycklinghalvor

Jag är inne i en peroid då jag ständigt söker nya recept på nätet och där hittade jag detta.