lördag, juli 18, 2009

Nykokt saft

Jaha, nu är klockan över midnatt igen!
Jag ska snart gå och lägga mig,
för vi ska upp "tidigt" i morgon och åka till Tjörn.

Men först måste jag bara lägga ut lite bilder från kvällens saftkok.
Fasen vad vackert med alla dessa bär!

Jag blandade röda och svarta vinbär.


Tyvärr blev det så lite bär i år att det bara blev drygt en liter saft...


Det blev däremot sex liter krusbär. Från en enda buske.

De har jag lagt i små påsar i frysen så att jag kan ta fram en påse i taget och koka kräm.

Mumsigt, va?

Godnatt världen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej
Det ser ju riktigt mumsigt ut!!!
kram kram
jenny kihlstrom

camillos sa...

Ja, eller hur? Jag tycker att bären är så vackra innan man kokar dem.
Fast jag har faktiskt inte hunnit provsmaka saften ännu...

Ellabellas vardag sa...

Det ser underbart gott ut... vad duktig du är!!

camillos sa...

Tack...