tisdag, juli 07, 2009

Ännu ett sudoku-freak

Jag älskar sudoku!!! Och korsord!

Helt plötsligt har sonen också börjat lösa sudoku så fort han får en chans, precis som jag så kliar det i fingrarna när han får syn på ett.

Så nu är vi två vid köksbordet som löser sudoku, flera gånger om dagen.

Det kallar jag semester!

Så jag har lagt in ett sudokuspel till höger här i bloggen.
Prova vetja!

Idag var jag och sonen och tog den andra TBE-sprutan. Vi fick lite rabatt (kanske för att vi känner killen som satt i kassan...) så det kostade bara (!) 550 kronor.

Direkt efter vaccinationen åkte jag till tandläkaren för att äntligen laga min tand som jag bet av på påskafton... 1100 kronor fattigare blev jag där.

I kväll har jag tittat på Michael Jacksons direktsända minnescermoni. Tårarna har strömmat ner för mina runda kinder flera gånger under kvällen, men mest grät jag på slutet när Michaels familj stod på scenen och när Michaels dotter storgråtande sa att hennes pappa var den bästa pappan !!!

Jag gick ut till köket för att hämta snytpapper och sonen kommenterade:

- Du grät, hörde jag.

- Jaaa, det gjorde jag! Såg du inte hans dotter?!

- Hans dotter?!! sa sonen med sarkasm i rösten.

Det må vara hur som helst med den saken (det påstås ju att alla hans barn kom till genom spermadonatorer och barnen är ju faktiskt vita och inte det minsta färgade), med han var i alla fall deras pappa hursomhelst och nu finns han inte för dem längre...

4 kommentarer:

annika sa...

Önskar att jag vara lika duktig som dig på att göra det roliga. Jag är precis tvärt om, gör alla måsten först - problemet är bara att det aldrig blir någon tid över till allt roligt... snyft. Kanske vi skall gå på kurs hos varandra? Varje gång jag tar en bild nu tänker jag - detta blir en jättebra bild att scrappa med, vi får se hur det går med den saken! Skall du gå på Rekordträffen i Mlycke 19sep??
Vore kul att ses snart! Ha det fortsatt kul på semestern! Kram Annika

Anonym sa...

Hej! Jag önskar att jag vore lika duktig som dig på att göra det roliga först. Jag gör alltid alla måsten först - sen blir det aldrig någon tid över till det roliga. Jag är mycket medveten om detta, men det är jättesvårt att ändra på. Kan jag få gå på kurs??Skall du förresten gå på Rekordträffen i Mlycke 19sep? Vore kul att ses snart! Ha en fortsatt underbar semester! Kram YBF

Anonym sa...

Jaha, datahackern lyckades igen - trodde inte min kommentar gick igenom, så jag skrev igen... Kul med suduko på bloggen! Jag älskar också detta roliga spel och korsord! Härligt!!! Kram igen YBF

camillos sa...

Hej YBF!
Vad kul att du läser min blogg, och att du kommenterar! Det är kul med kommentarer till inläggen.
Jag kan tyvärr inte gå på rekordträffen...
:-(
När kommer ni hem från ön?
Syns snart? Kram på dig!