fredag, juli 17, 2009

Halvtid på semestern

I går var vi på kalas hos min lillasyster som fyllde år. Här är kortet jag gjorde till henne:

Min syster och hennes familj har haft det väldigt rörigt hemma ett tag för de har byggt om köket. Köket är nästan klart nu och när jag såg det förra veckan blev det en riktig WOW-upplevelse. Det är såå snyggt! Då kan det väl vara värt att ha det rörigt ett tag. Eller?

I förrgår passade jag deras barn en stund när de åkte för att hämta sin nya soffa som de beställt.
Nu när soffan står på plats, gardinerna hänger uppe, tavlorna är placerade i rätt höjd och alla stearinljus var tända så kan man bara konstatera att det är riktigt skitsnyggt! Bra jobbat!

Tyvärr blir jag inte av med min bokhylla som jag hade hoppats, min bror ska inte ha den nu...
Jaha, då får jag ju glädjen av att hoppa sönder den då!!! För den är inte skitsnygg!
Jag kanske ska vänta tills jag får råd att köpa nya skåp och fram till dess kommer jag gå och blänga ilskt på den varje dag....

Nu är snart halva semestern slut. Ojoj vad fort det går! Jag och sonen har vänt på dygnet riktigt rejält också. Vi är uppe halva natten och sover bort hela morgonen. Vi är väl två nattugglor och det är väl tur att sonen är lik mig på den punkten i och för sig.
Nästa vecka ska jag, sonen och min pappa åka ner och bo på ett vandrarhem nära Mölle i några dagar. Veckan därpå åker vi uppåt i landet med sonens farmor och epafarfar.

Så vi har fullt upp denna semestern. Fast nu när jag bara är hemma så latar jag mig en hel del. Det är skönt.

Idag ska jag nog koka lite saft. Det blir en del vinbär i alla fall. Buskarna blev ganska brutalt nersågade för några år sedan av min bror som hade fått låna en motorsåg av en bekant.

Män och maskiner! Vad är det som händer då...

Nä, nu ska jag sätta på en maskin tvätt, jag får passsa på att hänga tvätten ute idag eftersom att solen skiner för ovanlighetens skull.

Ha det gött!

Inga kommentarer: