söndag, juli 05, 2009

Grillparty

Idag var vi i Åsa på grillparty för att fira sonens faster. J och J som hade kalaset flyttade in i sitt hus i vintras och jädrar vilket hus!!!! Såå snyggt!!! Att det ligger typ hundra meter från havet gjorde ju ingenting heller...

Vi höll på att skratta i hjäl oss när fasterns styvmamma hoppade ur sin bil, hon hade en exakt likadan klänning på sig som min sons farmor. Dessutom har de nästan exakt samma frisyr och hårfärg. Jag var ju bara tvungen att ta ett kort:

När vi skulle sätta oss vid matbordet saknades fasterns mormor (77 år gammal och gôrgo). Hon gick ner till havet en stund tidigare men borde ha kommit tillbaka vid det laget.
Men de som känner henne väl verkade lugna och sa att vi äter först så letar vi sen. Mormor brukar visst göra så...

Efter en stund gick S och N ner till havet och hittade mormor sovandes på en bänk, mitt i gassande sol. Hon blev väl lite trött på att kalasa och det verkar väl inte dumt att lägga sig på en bänk vid havet och slumra lite.

Mormor kom tillbaka välbehållen och fick lite mat i sig hon också.
Vi fick såå god mat och eftersom att jag hade bilen så blev det bubbelvatten i mitt glas.


Vi avslutade kalaset med att gå ett promenad ner till stranden för ett kvällsdopp. Då var temperaturen helt underbar!







Inga kommentarer: