torsdag, oktober 14, 2010

Tur i spel?

Förra vecka berättade jag om att jag brukade köpa trisslotter för mina pantkvitton och den gången räckte pengarna nästan till fyra lotter. För att göra en lång historia kort så kan jag bara berätta att jag har vunnit många gånger på Triss denna vecka. Men som vanligt aldrig några högvinster. Fast nästan, jag vann 75 kronor på en lott ... Woho!





Vid nåt tillfälle vann jag sammanlagt 100 kronor, då tog jag bara två lotter och en femtiolapp i näven. Jag har nog bytt ut de där två lotterna hur många gånger som helst.

I morgon ska jag byta in dagens vinstlotter. Kanske det blir en högvinst då...


På tal om vinster så fick jag äntligen vara en av dem som vann på ICA's lotteri vilket gjorde att det började blinka en massa röda lampor och en tjutande signal talade om för alla att någon hade vunnit.


Och det var JAG!!! JAG VANN!!!



Jag kan faktiskt erkänna att jag blev så barnsligt glad för min vinst så att jag stod och viftade med mitt lååånga kvitto då min syster som betalat sina varor i en annan kassa kom emot mig;

- Det var jag som vann!!

- Jasså, sa min syter. Jag vann sill häromdagen och det tycker jag inte om.
Ridå 1.


Vet ni vad jag vann? En bil eller en resa? Nä.....







....en deodorant.

Ridå 2.

Godnatt!

4 kommentarer:

Nim sa...

hahaaaaaa...ursäkta att jag skrattar, men det va så otroligt roligt!

Ellabellas vardag sa...

Grattis ändå! Du vann ju faktiskt, bara det är ju kul!! Haha. :))

Anonym sa...

Och vi vann en flaska ICA Balsam 200 ml....den vinsten har jag inte hämtat ut.
//Marie Axner

camillos sa...

Jag har inte hämtat ut min "storvinst" ännu heller...