måndag, juli 30, 2012

Nu är det dags igen...

Förra året i april hände en sak som bara kan hända mig (läs HÄR).

Nu är det dags igen.

För det första ska vi skaffa pass till sonen och det kan ju bli hur besvärligt som helst med tanke på att jag är ensam vårdnadshavare. Det krävs ju underskrift från båda vårdnadshavarna om det är två men hur ska jag bevisa att det bara finns en. Jag har ju inget papper som bevisar att sonens pappa är död. Förhoppningsvis kan de knappa i datorn och se att det faktiskt är så. Sonens farmor (som jobbar på skatteverket) sitter beredd på jobbet i morgon och hon faxar över ett personbevis om det behövs.

För det andra...håll i dig nu...

Jag hittar inte mitt pass!

Såå typiskt mig! Jag använde mitt pass i januari när jag flög till London men nu kan jag inte hitta det. Finns inte. Borta. Helt väck! Jag skulle behöva en Saida eller nån annan synsk person som berättar för mig var det ligger. Risken finns att jag måste vända upp och ner på halva huset för att hitta det...

Så...håll nu alla tummar och tår att allt funkar smidigt och att jag hittar mitt pass! Och för att vi ska slippa sitta och vänta i två och en halv timma denna gången också.

Photobucket

Inga kommentarer: