lördag, maj 05, 2012

Är det åldern?

I morse vaknade jag klockan sju och var pigg. Jag som brukar sova lite längre än så på en lördag. Jag tvingade mig själv att somna om och sen vaknade jag klockan nio. Idag behöver jag nog vara utsövd då jag ska ut på stan och roa mig vilket inte hör till vanligheterna. I kväll är det dags för vår klassträff då jag ska träffa några gamla klasskompisar, först på den lokala puben och sen drar vi vidare in till stan, till Dubliners.

Men det finns ett problem. Jag har tappat rösten. Det började redan i torsdgs när jag var på kören då jag kände att rösten inte räckte till och den sprack flera gånger. I går på jobbet var det riktigt jobbigt att hålla i en sångsamling med barnen, det gick knappt att sjunga imse vimse spindel. I går kväll skrattade sonen åt mig då jag kraxade som värst.

Så jag får väl hålla tyst under dagen. Än så länge är det inga problem då sonen ändå ligger och sover.

Hoppas du får en fin lördag!

Photobucket

4 kommentarer:

vally sa...

...och du en trevlig klassträff och rösten tillbaka.

camillos sa...

Klassträffen blev jättekul men rösten...den är fortfarande väldigt hes.

Ellabellas vardag sa...

Kra Kra ... det var längesen jag var hes. Måste vara jobbigt när man ska överrösta små barn och göra sig hörd.

camillos sa...

Jaaa...jag pratar ju jämt. Typ.