söndag, april 04, 2010

Barbaskön

I går var vi hemma hos S och hennes familj och tog en promenad upp i skogen till deras egna grillplats där vi satt och fikade i solskenet och lyssnade till vårfåglarnas sång. Tiden sprang iväg och sen fick vi skynda hos hem till brorsan för att fira påsk.

Men vi lyckades komma rätt sent för jag körde fel, sen körde jag fel igen men sen hittade jag rätt...

När min syster kom hade hon köpt en present till mig:


Denna söta sköna lilla Barbaskön fick jag. Jag såg nämligen hela familjen Barbapappa på Åhléns och blev helt förälskad i de små söta gosedjuren. Jag nämde detta för min syster som jobbar på Åhléns och då var hon så gullig och köpte en till mig.

Tänk att allt som var aktuellt när jag var liten är lika aktuellt nu igen. Som till exempel tuggummit "Jenka" som min brors dotter fick i sitt påskägg.

Hemma hos brorsan åt vi god påskmat, drack gott vin och tittade på deras egna lilla påskbrasa. Barnen gick på äggjakt i trädgården och när de ändå var inne hos hönsen passade de på att plocka in ett riktigt ägg också.


Idag ska jag försöka komma ikapp mig lite med tvätten. Jag får väl köra ett varv med dammsugaren också. I kväll ska jag och sonen gå på bio, vi ska se Avatar 3D.
Hej svejs!

1 kommentar:

Ninis sa...

Ååå, vad mysigt ni verkar haft det i påsk. Ni verkar vara väldigt tighta i släkten och det är guld värt.

Hoppas avatar var bra, ja ska se den på Tisdag.
Kram